keskiviikko 29. kesäkuuta 2011

Portugal vs. Suomi!

Hellou!

Mitäs suomeen kuuluu? Kuulemma sinnekin päin oltiin lupailtu helteitä, eikö? Toivotaan näin. Tuntuu, että olisin ollut täällä jo vaikka kuinka kauan, enkä vain puolitoista viikkoa. Se tuntuu siis hyvältä, mahtavalta, mutta tällä aika tuntuu kulkevan paljon hitaammin kuin Suomessa. Hyvä näin!!

Meillä on vielä pari shoppailupäivää tiedossa, ja mä alan ihan oikeesti vähän huolestumaan miten tää kaikki kama mahtuu mukaan.. Mä en ole kovinkaan hyvä matkustelija, vielä, sillä mä oon pakannut vähän niinkun joka päivälle omat vaatteet.. Mua ei saa kyseenalaistaa, sillä mä tiedostan kyllä omat virheeni joo, mutku nii. Toivotaan nyt parasta. Olen maailman viisain ihminen!

Mä en halua lähteä täältä! Kerrotaanpas nyt vähän faktoja tästä elämästä. Suomessa on kylmä (kesälämpötila joku 15 astetta, talvilämpötila -20 astetta). Suomessa on kallista (mene kahvilaan, maksa vähintään 10 € että saat itsesi jotakuinkin kylläiseksi. Puhumattakaan baareista. Tai kaupoista). Suomessa on angst not social -ihmisiä (emme puhu, emme osota kiinnostustamme, hädintuskin kättelemme..) Suomessa on jäykkää elämää (emme tanssi, laula, pysty viettämään iltaa ilman alkoholia). Näin.
Portugalissa on kuuma (kesälämpötila 40 astetta, talvilämpötila 15 astetta). Portugalissa on halpaa (kokistölkki 50 cent, mekko 5 €, kalja 70 cent). Portugalissa on sosiaalisia ja avoimia ihmisiä (poskipusut, huomionosoitukset, avoimuus. Suomessa mua ei kato kukaan, mutta sanotaan nyt näin että toi helluntai juttu käy täällä vähän toteen, jono juhannuksena). Portugalissa on rentoa elämää (joka ilta tanssit jossain (vauvasta vaariin -kaikki tanssii!) ihmiset laulelevat kaduilla ja viettävät iltaa yhdessä, lapsetkin baareissa, mutta kukaan ei ole kännissä).

Okei, okei, kyllä mä voin myöntää että mä ikävöin joitain asioita Suomesta ja mä tykkään kyllä asua siellä, mutta joku on meidän kulttuurissa pielessä. Onneksi vielä 5 päivää! :)

Tulipa vuodatus. Kertokaa nyt ihmeessä mitä sinne Suomeen kuuluu! ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti