lauantai 23. helmikuuta 2013

mitä silmät ei nää, sen sydän ymmärtää+129 muuta

Oon ollut nyt nelisen tuntia hereillä ja tuntuu etten ole vieläkään herännyt. Saattaa johtua myös siitä etten ole nukkunut kuin kolme tuntia. Ei sitä aina ehdi. Kuinka moni on muuten ollut kirkossa yötä tai leikkinyt siellä piilosta kolmelta yöllä? Kyhjöttänyt pimeässä urkujen takana tai tehnyt pizzaa kirkossa (ei sentään uurnauunissa). Ei varmaan kovin moni. Minä olen!
Musta tulis kuulemma loistopappi. En tiedä, ihmisläheistä työtä sekin, sais olla läsnä aika isoissa tapahtumissa ihmisen elämässä. Silti ne ennakkoluulot ja kynnys on aika iso, en tiedä olisko mulla pokkaa. Ei se Jeesus nyt sinänsä oo ihan se mun juttu kuitenkaan. Uskonto? Onneks mulla on aikaa miettiä vielä.



Oon saanut asioita hoidettua, kävin tekemässä rikosilmoituksen, hain uudet avaimet ja sain raha-asiatkin jokseenkin kuntoon. Vielä pitää käydä hsl:llä ja soittaa vakuutukseen. Oon aika ylpeä itsestäni et oon selvinnyt tästä näin kunnialla. Meillä oli porukat poissa maisemista niin että jouduin yksinkertaisesti hoitamaan asiat itse. Jännitti ja oli välillä vähän avuton ja yksinäinen olo, mutta se opetti. Tuntui vähän tyhjältä istua bussissa ilman musiikkia ja laukkua, kun omaisuus on puhelin ja pari kolikkoa. Mihin katosi pieni osa mua?



Minttu ja Sade tuli meille piristämään mua toissailtana. Tuntui hyvältä että on ihmisiä jotka pitää musta huolta hädän hetkellä. Vielä koskaan en ole elämässäni jäänyt ihan yksin, aina on ollut joku johon tarrautua. Torstai-illan pelasti suklaa, hyvä seura ja todella tarpeeseen tullut naisten saunailta. Sauna saa viriämään aina niin syvällisiä keskusteluita, monet murheet katoaa samalla kun heittää lisää löylyä kiukaalle.



Tänään mun muru palaa Leviltä toivottavasti ehjin nahoin kotiin. Jo on odotettukin. On se jännä miten yksi viikko voi tuntua ikuisuudelta jos on vaan ikävä. Ehkä tänään tunnen oloni taas kokonaiseksi, eikä joku iPodin menetys kalvakaan sydäntä enää niin paljoa. Tuntuu hyvältä ajatella että maailmassa on ainakin yksi paikka johon kuuluu, jossa voin olla ihan vain siksi että olen minä. Sellaista paikkaa onkin oikeus ikävöidä. Sellaisesta paikasta kannattaa muistaa olla onnellinen.

Oikein ihanaa vikaa lomapäivää kaikille!

6 kommenttia:

  1. Tää sänky on jees...

    VastaaPoista
  2. Jesse, Jesse! ;) Oot ihana:)

    VastaaPoista
  3. mua vähän harmittaa, että sanoit ettei Jeesus ole se sun juttu. pidä mieli avoinna, ole kiltti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. etsin vielä sitä mun omaa juttua, etsintä on kesken mutta se ei toistaiseksi sulje pois mitään.

      Poista