tiistai 21. toukokuuta 2013

rosa-täti

Huh mikä päivä. Olin juuri vahtimassa yhtätoista 1-7 vuotiasta lasta. Söpöjähän ne oli, tottakai, ei oo taas hetkeen päässyt pitämään taaperoita sylissä. Eikä toteamaan että jaaha, nyt haiskahtaa siltä että täytyy vaihtaa vaippa. Eikä leikkimään parkkitalolla, tai opettamaan miten palapelejä rakennetaan. Nää alkaa olemaan jo aika osaavia meillä. Mutta ei tullut kyllä vauvakuumetta, en kaipaa sitä sairaalloista vahtimista ja seuraamista että kaataako se nyt hyllyt päälle, enkä sitä korvia hivelevää itkua kun päähän jo sattuu valmiiksi. Ne on ihania -mutta sopivissa määrin.


Mua kutsuttiin tädiksi! Rosa-täti. En mä oo mikään täti. Tädeillä on silmälasit ja ryppyjä, tai edes tätien vaatteet. Ei tädillä voi olla turkooseja converseja ja pilottilaseja. Multa vielä kysyttiin että " saako mua tytötellä ", eli sanoa tytöksi. Eikö sen pitäis mennä niin että " saako mua sanoa tädiksi?! ". Rosa-täti. Oh jesus..



Olen ymmärtänyt tänään asioita. Toisesta ihmisestä alkaa välittää silloin, kun löytää yhteisymmärryksen, hei meissä on jotain samaa, voidaan jakaa asioita ja ymmärtää toisiamme. Riidat ja harmit tulee silloin, kun tuntuu ettei se toinen aina ymmärräkään. Sen jälkeen jos hyvin käy, se toinen osapuoli jakaakin taas ajatuksesi ja muistat miksi niin kovasti siitä välitätkään. Asiat on kuitattu. Rakkaus syntyy taas silloin kun.. En tiedä. Ehkä silloin kun pystyy olemaan oma itsensä ja se toinen saa sinutkin rakastamaan itseäsi, koska arvostaa ja rakastaa. Kun ymmärtää ettei tarvitse yrittää, voi vain luottaa. En tiedä. Kirjoitan aina muutaman sanan, sitten katson ikkunasta ulos ja mietin. Huomenna tiedän ja opin taas enemmän.



Joillain on koira, joka juoksee niitä vastaan kun ne tulee kotiin. Koiran turkkiin voi painaa pään kun maailma murjoo. Mulla on Riitu ja muut murut. Tänään Riitu juoksi suoraan syliin kun tulin kotiin ja antoi pusun. Se huomasi heti että mulla oli ollut vähän vaikea päivä, silitteli ja istui syliin. Auttoi mua tekemään ruokaa ja sai mut hyvälle tuulelle. En tarvii koiraa.

2 kommenttia:

  1. IHANA TOI VIKA KUVA MÄ EN KESTÄÄÄÄ ;_;

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. IHANAA ETTÄ SUSTAKIN, OLI PAKKO LAITTAA TAUSTAKUVAKS ♥

      Poista