torstai 12. kesäkuuta 2014

sisustusideoita!

Kuten hyvin tiedätte, meitsi muuttaa! Toisin kuin kaikki luulevat, ei, en muuta yksin vaan perheeni kanssa paritaloon. Oon ihan in lööv meidän taloon, astetta laadukkaampi ja ihania pikku yksityiskohtia. Tummaa puuta, vaaleeta lankkua ja lasitiiltä -not bad! Mun huoneen sisustus on ollut aika punasävyistä ja tummanpuhuvaa jo iät ja ajat, joten nyt ajattelin kokeilla jotain ihan uutta! 

Lähtökohta: vaaleanruskea parkettilattia, beige ja valkoinen seinä, ikkunankarmi tummaa puuta ja kaapisto valkoinen. 
Turkoosi ja valkoinen?



Tää sopis vallan mainiosti beigen seinän kanssa ja tois kauheesti valoa mun huoneeseen. Lisäks tää olis jotain ihan uutta, sillä sinisävyistä pintaa ja tekstiiliä mulla on tosi vähän (haasteita, haasteita)... Tosin toi saattaa jo olla ehkä vähän turhankin hillitty sisustus mun makuun, noissa kuvissa ei nimittäin näy sitä särmää.

Turkoosi ja musta?

Tää kolahtaa! Ei mee liian classyks prinsessameiningiks vaan säilyttäisin sen särmän tuomalla samalla jotain uutta. Mulla on kuitenkin mustia huonekaluja, musta "kattokruunu" ja esimerkiksi musta valkoinen rokkikukkotaulu seinällä. Näin realistisesti ajatellen toi aikaisemman kuvan värimaailman toteuttaminen vois olla aika mahdotonta. Ellei näitä yhdistäis esimerkiksi mustat huonekalut+valkoiset&turkoosit tekstiilit+turkoosit koriste-esineet.. Hmm?

Valkoinen, harmaa ja babypink?

Nyt mennään taas reippaasti toiseen laitaan, oon kuitenkin ronskin rokkiasenteen ääripäänä parantumaton romantikko (yhdistäkää nää sisustusvisiot myös mun luonteeseen ja vaatetyyliin, that's me!). Tää yhdistelmä olis aika tuttu ja turvallinen ja jollain tapaa inspiroi mua tosi paljon! Babypink on kuitenkin niin eri asia kun vaikka viininpunainen, mitä mun huoneessa nyt on paljolti. Oivoi, tykkään tästäkin kovin!

Trukkilavasänky?

Tosiasiahan on se että mun sängyssä ei ole pohjaa. Nukun siis patjat lattialla sängyn karmien sisällä. Uusi sänky voisi olla siis jokseenkin hyödyllinen. Inspiroiduin trukkilavavillityksestä, etenkin vaaleaksi maalattuna! Suuri bonus on myös edullisuus. Löytöretkelle siis ja nikkaroimaan!

Ikuisuusprojetkit täytäntöön!

Jo vuosien ajan olen näitä yrittänyt ja aina jääneet vaiheeseen. Nyt niin ei saa käydä.
1. Teetä valokuvia > laita ne kehyksiin > ripusta ne seinälle! Kovin haastava tämä kolmiosainen projekti...
2. Osta kukkia > kastele niitä > niiden kuoltua osta uudet. Aina vaan haastavammaksi menee...
3. Osta simppeleitä hyllyjä > hanki lupa niiden naulaamiseen > työllistä mies (tai äiti) hakkaamaan ne seinään. Mikäli työllistäisin itseni olisi hyllyt vinossa ja tavarat lattialla. Lisähuomiona myös se, että hyllyjen pitää olla tarpeeksi korkealla ettei niihin pääsisi kertymään ylimääräistä rompetta :D

Tästä pääsemme aasinsiltana siihen, miksi kaikki tuttuni pudistelevat päätään lukiessaan tätä. " Rosako muka pitäisi huoneensa siistinä ". " Ei ne sisustusesineet erotu sieltä romujen ja vaatteiden seasta ". " Hah, turha toivo ". Mutta kun tällä kertaa mä yritän opetella. Sade opasti mua ostamaan erilaisia " romukoreja", ylimääräinen härpäke joilla ei ole paikkaa/puolipuhtaat vaatteet näyttää kuitenkin paremmilta kivoissa koreissa kuin lattialla, eikö? Kyllä mä onnistun!

Mitä mieltä ootte? Onko tää ihan toivoton hanke? Mikä näistä kuvista inspiroi eniten vai onko kaikki ihan buu? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti